Наставни предмет Верска настава
Разред 5/2
Број ученика осамнаест (18)
Наставна тема Библија
Наставна јединица Историја писма, књига и библиотека
Наставни облици комбиновани (индивидуални, фронтални, групни)
Наставне методе дијалошка, рад на тексту, илустративна, визуелна
Наставна средства рачунари, интернет, флеш меморија, дискови, текстови, фотографије, енциклопедије, речник страних речи и израза, пројектор, пројекционо платно, фото апарат.
Тип часа обрада
Корелација Библиотека
Број часова предвиђен за обраду ове наставне јединице: два часа (90 минута).
Реализатори Јелена Вујић, вероучитељка и Весна Босић, библиотекарка
Циљеви и задаци часа:
Упознавање са начином на који су људи кроз прошлост до савременог доба чували траг о времену у коме су живели за будућа поколења.Упознати ученике са почецима писмености. Подсетити се историјских околности које су условиле појаву књиге. Упознавање са Библијом. Објаснити значај Библије за развој књижевности.Објаснити развој писма у различитим историјски околностима. Заинтересовати ученике за историју српског језика. Упознавање са првим словенским писмима и књижевним текстовима. Подстицање ученика да самостално припреме излагања према датим истраживачким задацима.
Исходи часа:
Оспособљеност у примени раније стечених знања; способност логичког мишљења и памћења; успешност у решавању стваралачких задатака; добра сарадња међу ученицима, висок степен мотивисаности и анагажованости ученика.
Образовно-васпитни задаци:
- Упознати ученике са првим облицима писма.
- Упознати ученике са почецима писмености и књижевности и стварањем језика уз корелацију са знањима стечених из историје и српског језика; Мисија Ћирила и Методија.
- Мотивисати ученике да упознају прве словенске текстове и писма којима су написани.
- Упознати ученике са значајем Библије за људску културу.
- Развијање вештине постављања релевантних питања себи и другима.
- Препознавање емоција код себе и код других.
- Развијање емпатије.
- Изазвати емоционалну реакцију код ученика
- Развијање способности мишљења упоређивањем.
- Развијање радозналости и интересовања код ученика (за предмет/тему...).
- Развијање способности дискутовања о теми са наставником и ученицима.
- Развијање способности изражавања властитих ставова.
- Примена стечених знања из информатике и рачунарства.
- Развијање вештине повезивања и примене стеченог знања (историја, српски језик и књижевност, географија).
- Примена информационих технологија.
Уводни део
Уводни део, прилагођен дечјем узрасту и у складу са школским програмом, пружиће основна знања о начину чувања података кроз прошлост, уз краћи преглед од усменог приповедања, преко појаве писма до проналаска штампе и савремених видова комуникације.
Главни део часа
Главни део часа дочараће историју писма и писања. Ученици ће се упознати са подлогама и писарским прибором који се некад користио (глинене таблице, пергамент, папирус, трска, гушчије и челично перо). Кроз Power Point презентацију упознаће се са историјом развоја, најпре писма, па књиге и библиотека.
Иако се данас штампају у милионским тиражима, књиге нису изгубиле на својој вредности. Свака од њих је важан запис човека о времену у комe живи за будућe генерације.
Завршни део
Утисци ученика. Поновити обрађено градиво и дати домаћи задатак.