Међународни дан броја π (Пи)
- Детаљи
- Објављено среда, 08 април 2015 17:02
Поводом Дана броја π, током месеца марта одржан је угледни час „БРОЈ π“, у свим одељењима седмог разреда. Међународни дан броја π, 14. март, добар je повод да се на занимљив и популаран начин говори о математици, мерењу и свему што је округло.
У уводном делу часа ученици су се експерименталном методом „уверили“ да је приближна вредност броја π око 3. Број π може да се интерпретира на различите начине, а један од уобичајних јесте да је то број који показује колико пута се пречник било ког круга садржи у његовом обиму. Ова тврдња важи за сваки круг и зато је π константа. Назива се још и Лудолфов број, по холандском математичару из 17. века, али је данашње име добио по грчкој речи периферија која значи обим. Он је и ирационални број, што значи да не може да се напише као разломак, односно не постоје таква два природна броја која, када се поделе, дају резултат π.
Доказе за те тврдње ученици су могли да виде у ПП презентацији, у којој је број π представљен кроз историју бављења овим бројем од старог века до данас. У изради презентације учествовали су ученици седмог и осмог разреда.
Ове године, датум обележавања дана броја π поклапа се са првих пет цифара броја π, 3.1415, што се дешава једном у 100 година. А како би се тачно наставио низ, манифестације којима се обележава овај дан организују се у 9 часова, 26 минута и 53 секунде.
Број π у себи сажима мноштво математичких појмова. Када говоримо о броју π, говоримо не само о разломцима и константама, већ и о трансцедентним бројевима, о геометрији, једначинама које описују природне појаве и сл. Зато су мартовски часови посвећени овом броју најинспиративнији за ученике који истражују могућа значења π.
"Кочићеви" математичари Мира Ђого и Данијела Вукосављевић
Најновије
- „Мина“ стигла у „Кочић“
- Родитељи у улози експерта
- Програмска активност набавка наставних средстава за ученике, полазнике и установе за одређене категорије ученика за школску 2024/2025. г.
- Ризична понашања младих, зависност од психоактивних супстанци и од мобилних телефона
- Развојне особености и родитељске вештине