Самостална ђачка радионица

Подстакнути читањем приче „Мачак отишао у хајдуке“, ученици другог разреда су осмислили активности које би и друге ученике подстакле на читање Ћопићевог романа за децу „Доживљаји мачка Тоше“.

macaktosa1  macaktosa2

Ученици сва три одељења су изабрали другаре који су уз координацију са школским библиотекаром испланирали кораке за реализацију јавног часа који ће водити ђаци. Другаци су поверење указали Милану и Емилији из 2/1, Алекси и Марији из 2/2 и Страхињи и Ленки из 2/3. Ови ученици су изабрани јер су пре свих прочитали књигу у целини и изјаснили се да им се веома допада. На састанцима са библиотекаром изложили су шта им се из романа највише допада и да би најрадије да драматизују ову причу и одглуме је пред друговима и родитељима. Сваки ученик је изабрао по један лик: деда Тришу, мачка Тошу, Жућу, Шарова, миша Пророка и Месец. Деца су самостално написала и припремила текст који ће да говоре и осмислила маску за свој лик. Припреме су трајале три недеље током месеца октобра, а јавни час је реализован 12. новембра 2015. у сва три одељења уз присуство гостију и родитеља.

macaktosa3  macaktosa4

За први део часа ученици су изабрали разговор са библиотекаром о устаљеним изразима који се у роману обилато користе, а у другом делу је изведена представа, коју су сви одгледали са великом пажњом.

О успеху часа сведочи и статистика из библиотеке која показује повећано интересовање ученика за „Доживљајима мачка Тоше“.