Пројектни дан "Земун - културна баштина"

                Дана 12.10.2023. ученици петог разреда имали су прилику да уживају у стицању знања. Ученицима процес стицања знања често није омиљена активност, али када се спроведе на начин на који је то урађено у четвртак уз помоћ наставника српског, географије, веронауке, биологије и историје, онда и ученици могу да уживају у процесу учења. Прва ствар која је помогла да учење буде забавно и интересантно била је сама тема. Није се учило ни о каквим идулгенцијама и герузијама (историја), нити о митохондријама и вакоулама (биологија),као ни о глаголском прилогу радном и глаголском прилогу трпном (српски језик), па ни о цирковима и валовима (географија). Учило се о Земунском парку и свему што тај парк крије као културну, историјску и духовну вредност. Ученици су уз помоћ специјалне карте парка направљене од стране наставнице географије, имали задатак да нађу уцртане најзначајније културно-историјске споменике. Били су подељени у шест група и свака је имала по пет различитих питања на која је могла да да одговори само уколико пронађе све дестинације уцртане на карти. Пошто су нашли све споменике и пажљиво их изанализирали, а пре тога чули причу својих наставника,ученици су сазнали да се у парку налази интересантно дрво Кавкаска птерокарија и упознали се са свим специфичностима ове ретке весте. Сазнали су да се у парку налази споменик Бранку Радичевићу и упознали се са неким детаљима из његовог живота. Чули су да су ту у дужем временском периоду боравили Вук Караџић, Доситеј Обрадовић, Карађорђе Петровић, пошто је парк дуго времена служио као санитарни коридор између Аустријског и Турског царства. Такође и да је у парку боравио чувени француски књижевник и дипломата Франсоа Ламартин, као и то да је највреднији споменик који српски народ поседује - Ћеле кула, остао сачуван управо захваљујући њему. Сазнали су и да се у парку налази један римски саркофаг, потом да су српски и јерменски народ посебно повезани и да једну од њихових спона представља специфичан споменик – хачкар, који се налази у самом центру парка. Сазнали су коме су посвећене две цркве у Земунском парку и зашто су саграђене једна, поред друге. Пошто су доказали да су све горе наведено усвојили, ученици су и награђени на један посебан начин. Није било никаквих оцена ни плусева, већ су сви награђени са по једном чоколадном бананицом. На крају се све завршило онако како би и требало да се заврши сваки процес учења – ученици су се лепо играли у парку, уживајући у предивном Михољском лету. Надамо се да ће се атмосфера из парка пренети и у школску зграду и да ће учење и за остале ученике школе „ Петар Кочић“ бити занимљив и забаван процес.

 

Projektni dan fotografija1          Projektni dan fotografija2

Поред споменика Бранку, омиљеном песнику     Ученици су упознати са историјским догађајима

                                                                                            који су довели до ослобођења Земуна 22. октобра 1944.

Projektni dan fotografija3          Projektni dan fotografija4

Екипа наставника која је реализовала                            Релаксација након напорног радног дана

пројектни дан (недостаје нам Тања вероучитељка)